Cikgu moon
assalamualaikum diari Hari ni aku nak tulis tentang minggu study week.. sebelum peperiksaan pertama 3hb januari nanti.. memang study week memeberi manfaat yang besar dan sekurang2nya memberi aku dan pelajar lain masa yg panjang untuk study.. sebabnya pengalaman aku sem lepas takde study week.. memang kelam kabut dibuatnya.. Tapi bezanya kali ini tak aku dan geng rumah sewa study sendiri.. Berbeza dengan sem lepas sampai tak balik nak study group.. Apapun.. subjek kali ini mencabar sebab ada yang tidak ada esei.. lebih2 lagi subjek kajian tindakan... memang mencabar. sebab apa?? HHAHAAH...kena belajar sendiri.. lecturer tak bnyk bagi input.. Bila study kali ne.. memang aku sokong kata dr k.. yang menyatakan guru kepada guru adalah guru itu sendiri... hahaha Sebab apa.. sebab bila aku tak pasti dan tak tahu jawapan.. takde siapa yang bileh aku harapkan melainkan buku dan pentafsiran sendiri.. bayangkan kalau salah tafsir.. memang salahlah... Aku memang suka study dan prepare lebh awal.. sebabnya aku tahu kemampuan aku.. aku bukannya genius.. sekali banyak dah terus masuk otak... tahu entahlah .. kadang2 aku rasa... aku ne terlalu banyak berfikir.. tapi memang dah itulah diri aku.. Apa pun.. aku berharap pointer aku kali ini lebih baik daripada sem lepas.. Aku tahu pointer aku sem lepas tak bagus sgt pun jika nak dibandingkan dengan housemate lain.. Setidak2nya... itulah perangsang.. Aku mmg sedar pointer tinggi tidak menjanjikan apa2 sebab pada akhirnya.. adakah guru itu mampu mengaplikasikan dan menterjemahkan apa yg dipelajari nanti dalam dunia sebenar.. Tapi mcm aku kata tadilah.. setidak2nya.. DPLI ne aku ambil sekali je.. so inilah peluang kalau nak dapat 4 flat... (hehehe impian..kalau dapat) huhuhhh oKLAH... Sambung study lagi.. thanks to my lovely husband.. yg sokong dan beri semangat.. sediakan nescafe untuk aku study malam lagi.. hhuhuh terharu.. OK. Hopefully.. aku study smart not hard.. .yoyoooy GUD NITE.. MOON
0 Responses

Post a Comment

mARi sOLAt