Cikgu moon
assalamualaikum dan selamat malam... aku makin kerap mengupdate blog pertamaku ini... memang bnyak luahan dan cerita yang ingin di masukkan.. tapi al maklum.. masa yang sentiasa cemburui aku...hehe sebenarnya mungkin aku yang tak pandai nak menguruskan masa yang seolah2 tidak cukup itu dengan baik.. Tak banyak yang ingin aku perkatakan mengenai hidupku di tanjung malim.. Namun minggu lepas adalah minggu yang paling mendebarkan.. Kenapa?? jawapanya ialah makroteaching... hahah.. sebenarnya kita dah ada pengalaman mengajar.. tapi kenapa takut??? sebabnya nak kena apply segala teori segala ilmu pedagogi yg dipelajari itu dalam tempoh 20 minit je.. kan pendek masanya tu... tapi kena padat dan diterapkan dengan segalam macam... hhuhu Tapi kemusykillan aku ialah lecturer aku ni Dr. K... sangat mengharapkan sesuatu yang tinggi daripada pelajarnya... pujian?? rasanya sorang pun tak penah dapat.. tapi komen... pada aku sedikit level dengan kritikan... kdg2 menusub kalbu kalau kena... dan kalau fahamla... Pada pendapat akulah... dengan sekali bermakro teaching... tapi menjangkakan sesuatu yg sgt tinggi... rasanya tidak mampu aku lakukan dengan begitu hebat dan menepati setiap aspek penilaian itu... Boleh dikatakan... aku telah menghabiskan seluruh masa dan otak aku berfikir ke arah itu.. tapi masih belum menepati tema yang diinginkan....tapi.. aku cukup frust dengan tindakan dr.. yg dengan psikologinya menolak markah aku sebelum aku buat marko teaching gara2 aku meletakkan borang penilaian di belakang rph... Mmg satu tekanan dan lari tempo apa yg aku rancangkan untuk mengajar... rasanya tindakan pemotongan markah itu lebih kepada emosi dan bukanlah spec. yg dinilai di dalam penilaian... Memang terkesan hingga ke saat ini... nak aku lupakan.. markah aku..sedihlah... target nak dapat A... entahla... tswakal jer lah.. malas nak fikir.. ok gugnite... mood : (
0 Responses

Post a Comment

mARi sOLAt